TikTok krijgt steeds meer gebruikers en niet alleen onder jongeren. Sierteeltbedrijven zijn mondjesmaat actief op het platform. Toch is het een interessante manier om de kwekerij of het product in de spotlight te zetten of personeel te werven. Vergeleken met andere sociale media is het veel makkelijker om zonder veel volgers veel mensen te bereiken.
Steeds meer mensen maken een profiel aan op het sociale medium TikTok en downloaden de app. Dit platform draait om korte video’s van maximaal tien minuten, voornamelijk gemaakt om kijkers mee te vermaken en vaak voorzien van hippe muziek. Het kan ook worden gebruikt om kijkers mee te informeren of adviseren. Ook degenen zonder een profiel op TikTok kunnen de video’s bekijken.
De afgelopen jaren bestond TikTok veel uit dansende jongeren. Met het ouder worden van de gebruikers wordt het sociale medium volwassen en de content serieuzer, aldus Joey Scheufler. Hij is TikTok-expert en eigenaar van Prappers, een reclamebureau gespecialiseerd in TikTok. „Informatie en advies op TikTok nemen toe. Vooral 35-plussers gebruiken het als een zoekmachine.” Deze groep zoekt bijvoorbeeld naar tips voor het verzorgen van een bepaalde plant.
Dit artikel gratis lezen?
Registreer gratis uw account en krijg 5 dagen toegang tot alle premium artikelen van Bloemisterij, Bloem&Blad en Greenity.
Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Bloem&Blad, Greenity of Floribusiness, maar geen account? Neem contact met ons op.