Directeur André van Kruijssen gaf woensdag 9 juni op de algemene ledenvergadering (alv) van Plantion een inkijk in de toekomstplannen van de veiling in Ede. In visie 2025 staan ontzorgen en het leveren van toegevoegde waarde centraal. De ambitie is om jaarlijks 10% te groeien in omzet.
Na acht jaar dienst als directeur van Veiling Holambra in Brazilië, beleefde André van Kruijssen vorige week de alv van Plantion. Daarop gaf hij aan welke kant de veiling op wil. In de visie van 2025 draait het om het leveren van toegevoegde waarde en ontzorgen van klanten en (gast-)leden.
De ambitie van Plantion is om op termijn jaarlijks met 10% te groeien. De omzetgroei die de veiling in 2020 maakte (+4%), kwam door een betere prijsvorming. Ook dit jaar is er groei (+11% tot en met 4 juni) door hogere prijzen. Het blijft een uitdaging voor Plantion om genoeg volume te realiseren.