Een deel van de kwekers in Nederland doet grote investeringen in technologische apparatuur om uniforme partijen van de beste kwaliteit te kunnen leveren. Zowel Ammerlaan-Sosef als Bredefleur zetten sterk in op automatisering en robotisering. ‘Wij willen 365 dagen de beste zijn’, licht Levi Evers van Bredefleur toe.
Met circa 50% van de markt in handen, is kwekerij Ammerlaan-Sosef niet weg te denken uit de wereld van Celosia. Het bedrijf heeft sterk ingezet op automatisering en robotisering. Jeffrey Ammerlaan: ‘Ik hoop dat de bloemisten de wat specialere soorten meepakken.’
Voor een breed leliesortiment ben je bij Bredefleur aan het goede adres. De kwekerij heeft zich gespecialiseerd in andere kleuren dan alleen roze en wit. ‘Ik schat dat zo’n 80% van het totale aanbod in deze kleuren is. Bij ons is dat 40%’, zegt mede-directeur Levi Evers. Investeren in technologische hoogstandjes maakt een belangrijk onderdeel uit van de bedrijfsvoering.
De volledige kwekersreportages bij Ammerlaan-Sosef en Bredefleur staan in Bloem&Blad editie 7, een trendspecial over het thema Hightech. Heeft u een abonnement? Dan kunt u deze artikelen en meer ook online lezen op mijnbloemenblad.nl
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-565 96 44.