Met twintig bloemenshows in drie paviljoens en een productbeoordeling door consumenten was er heel wat te kiezen op Keukenhof. Er rolde zeven favorieten uit.
Vooral Nederlandse, Duitse, Amerikaanse en Franse consumenten kozen voor de tulipa ‘Rainbow’ van Hoven en de Mooij, freesia ‘Sirtaki’ van Penning Freesia BV, rosa ‘Rainbow’ van Hoven en de Mooij, narcissus ‘Creagh Dubh’ van J. Kuipers, alstroemeria ‘Wonder Sweet’ van Hilverda Florist / H.M. Tesselaar, lisianthus ‘Bohemian Black Violet’ van Montana Lisianthus en dianthus ‘Tropic Butterfly’ van kwekerij Nieuwland-Devine.
Het beoordelen van producten door consumenten is afgelopen jaar opnieuw geïntroduceerd. Deelnemers aan bloemenshows reageerden volgens Keukenhof enthousiast. Wekelijks koos de bezoeker in het Oranje Nassau paviljoen zijn of haar favoriete bloem: een interactief element waarbij de bezoeker eens op een andere manier naar de producten kijkt en Keukenhof maakte de resultaten van het stemmen door zo’n 16 duizend bezoekers na afloop van het seizoen bekend.