Donderdag 24 november is het startschot voor de nieuwe shopperactivatie met snij-amaryllis (Hippeastrum). Fleurop Duitsland, Amaryllis promotiecommissie en Bloemenbureau Holland slaan de handen ineen en zetten deze periode de bloem in de schijnwerpers.
Via de webshop biedt Fleurop Duitsland tien verschillende soorten amaryllisboeketten aan. Om de actie te versterken worden socialmedia-advertenties ingezet op Fleurop.de, Tollwasblumenmachen.de en Pinterest. Offline wordt er reclame gemaakt via billboards in de buurt van bloemisten.
Fleurop-bloemisten krijgen wekelijks een box met zeventig stelen van vijf verschillende soorten. Daarnaast kunnen ze deelnemen aan de challenge Wie maakt het mooiste amaryllisboeket? op Instagram.
Nieuwe catalogus
Om het veelzijdige aanbod van alle soorten in beeld te brengen, is er een nieuwe catalogus ontwikkeld. Hierin staan alle snij-amaryllisaanvoerders van Royal FloraHolland en alle variëteiten die in het seizoen 22/23 in beschikbaar zijn.