De Belgische bloemen- en plantenveiling Euroveiling is het nieuwe jaar afgetrapt met een fonkelnieuwe LED klokkenwand. De wand moet bijdragen aan een betere kopersbeleving in de zaal en op afstand. „Op termijn willen we bedrijfsvideo’s van telers tonen zodat kopers nog meer informatie over het product hebben.”
Euroveiling in Brussel heeft een bedrag ‘tussen 200.000 en 300.000 euro’ geïnvesteerd in een nieuwe 75 vierkante meter tellende LED wand. Concreet zijn de vijf voormalige klokfronten, opgebouwd uit LED-klokcircels met tekstbalken, vervangen door vijf individuele multicolour-LED-wanden van 15m² per klok die één geheel vormen. Euroveiling nam voor deze klus automatiseringsspecialist Aucxis in de arm, dat ook bedrijven begeleidt bij het online veilen van fruit en groenten.
Met de investering in de nieuwe LED wand speelt de regionale veiling, die zich richt op kwekers, tuincentra en regionale winkels, onder andere in op de groeiende online verkoop. „Wij verwachten dat de verkoop via de webshop en KOA zal toenemen en dat foto’s en andere multimediale uitingen daarbij steeds belangrijker worden”, vertelt Sim Echelpoels. Hij is algemeen commercieel directeur bij Euroveiling.