De ledenraad van Royal FloraHolland heeft de directie van de veiling opgeroepen om met oplossingen te komen om de logistieke performance te verbeteren. Voorzitter van de ledenraad Peter Smak: „Dat de logistiek nu al zo lang ondermaats is, kan gewoon niet.”
„Dat mensen vanaf de kantoren meehelpen met verdelen, is natuurlijk super. Alleen het is geen oplossing. De logistiek is de basis van onze coöperatie en dat dit nu al zo lang ondermaats is, dat kan gewoon niet”, gaf voorzitter Peter Smak aan de directie aan tijdens een informele vergadering van de ledenraad.
De verdeling van de klokaanvoer van bloemen en planten is bij Royal FloraHolland al een half jaar niet goed. Klanten krijgen hun aankopen regelmatig te laat in de box. Bovendien maken medewerkers van RFH meer fouten dan voorheen doordat RFH is overgeschakeld op orderpicken. In augustus zorgen twee langdurige storingen voor extra grote problemen in de distributie.
Veel onvrede
Smak: „Het duurt nu al een lange tijd en er is zoveel onvrede. Vanuit directie hebben we steeds goede uitleg gekregen welke factoren van buitenaf de oorzaak waren voor het achterblijven van de logistieke performance. Het heeft zo’n grote impact, we willen geen uitleg over wat er mis is gegaan, maar we willen vooral oplossingen zien.”
CEO Steven van Schilfgaarde ging zeer recent in een interview met de Bloemisterij in op de problemen bij RFH in de distributie. van Schilfgaarde toen: „Ik weet het echt niet hoe lang dit duurt. Dat is totaal afhankelijk van de factoren die het bepalen, zoals de aanvoer, en uiteindelijk van de beschikbaarheid van personeel.”
In juni sprak Peter Smak in een interview ook al zijn zorgen uit over de verdeling bij RFH. Hij gaf toen reeds aan dat de ledenraad de directie gesommeerd had met een oplossing te komen.