Met ingang van 1 januari 2025 verandert de bezorging van de vakbladen van uitgeverij Hortipoint, waaronder Vakblad voor de Bloemisterij. Dit is het gevolg van nieuw beleid bij PostNL.
Doordat we met z’n allen steeds minder post versturen, wordt het voor PostNL steeds lastiger om de post op een vastgestelde dag te bezorgen. De laatste jaren betekende dit al dat u Vakblad voor de Bloemisterij niet altijd meer op een vaste dag ontving. De postbezorger bepaalde op welke dag de bladen werden bezorgd.
Week erop
Vanaf volgend jaar verandert de bezorging van de vakbladen van Hortipoint nog verder. In de praktijk betekent het we de bladen in de ene week aanleveren bij PostNL, maar dat die pas in de week daarop in de bus liggen. De ‘matdatum’ die voorheen op de cover stond – de dag waarop u het blad in kreeg – laten we helemaal los. Voortaan vindt u op de omslag alleen nog het nummer van het blad, van 1 tot en met 26, en de maand waarin het blad op de mat moet liggen. Aan de (tweewekelijkse) frequentie van verschijning van de bladen verandert verder niets.
Digitale uitgave
De digitale uitgaves van onze titels zullen vanaf 2025 eerder in de week online komen. Waar deze afgelopen jaar altijd op woensdag online stonden, zetten we de bladen nu op dinsdag voor u klaar. Verder hebben alle abonnees van Hortipoint ook toegang tot PlatformBloem of PlatformGroen. Hier vindt u het laatste nieuws digitaal en achtergrondartikelen uit de bladen. Ook komen regelmatig extra artikelen op de platforms, die niet in de bladen staan.
Uiteraard blijven we als redactie ons uiterste best doen om u als lezer via verschillende kanalen op de hoogte te houden van al het belangrijkste nieuws uit de sector. Of dat nu via print, platform of social media is. Mochten er nog vragen zijn over de bezorging, dan kunt u terecht bij onze abonneeservice: mail naar abonnementen@hortipoint.nl, of bel op werkdagen tussen 09.00 en 15.00 uur (071) 565 9644.