VBW heeft afgelopen dagen het startsein gegeven voor twee campagnes. ‘De bloemist kleurt je leven’ is bedoeld om jongeren te interesseren voor een baan/opleiding in de branche. ‘En ‘Warm Welkom in onze winkel’ is een extra zetje voor de consument om bij de bloemist bloemen te kopen in deze koude tijd van het jaar’, aldus de brancheorganisatie.
Om jongeren te bereiken, is de campagne ‘De bloemist kleurt je leven’ samen met jonge bloemisten ontwikkeld. Hierbij werd duidelijk dat jongeren te bereiken zijn via sociale media (Instagram, YouTube en TikTok) en dat ze geïnspireerd willen worden door leuke, eerlijke verhalen (bij voorkeur via video) over werken in de branche. Daarom heeft VBW ervoor gekozen om deze verhalen te laten vertellen door zes Young Floral Talents Rik, Leonie, Tiffany, Esther, Thijs en Marieke. Zij maken video’s waarin ze hun dagelijkse leven als bloemist met de kijkers delen, die gedeeld worden op sociale media.
De lancering van de campagne vond plaats op donderdag 10 november, tijdens de VBW-onderwijsdag in de Grote of Lebuineskerk in Deventer. In het bijzijn van ruim 250 MBO leerlingen werden de Young Floral Talents door projectleider Léon Vermeulen voorgesteld.
Warm Welkom in onze winkel
‘In deze koude tijd van het jaar is de consument dit jaar extra bewust aan het kopen. Prijzen zijn gestegen en met name energie is voor ons allen een kostbaar goed geworden. Om jou en je medewerkers te ondersteunen en om de consument weer extra fysiek in jouw winkel te laten kopen, zijn wij ‘Warm Welkom in onze winkel’ gestart. Met handige instrumenten zodat je zelf ook dit warme welkom kan invullen’, aldus VBW.
Met deze campagne wil de brancheorganisatie bloemisten helpen om warmte op een andere manier over te brengen op de consument. ‘Warmte door dat beetje extra aandacht wat jullie bieden, het persoonlijk contact en warmte via ons prachtige assortiment, waarbij een fleurig en warm boeket of arrangement zeker helpt in deze koude periode. Met communicatiemogelijkheden om meer ‘warme klanten’ te bereiken.’