Online bloemenverkoper Topbloemen.nl heeft voor het tweede jaar op rij een mailing rondgestuurd met een afmeldoptie voor berichten over Moederdag. Op dit moment hebben ruim 25.000 klanten zich uitgeschreven voor de Moederdagmailing, omdat zij dit als een pijnlijk bericht ervaren.
Voor veel bedrijven is Moederdag een commercieel hoogtepunt en daarom besteden zij er veel aandacht aan. Maar voor sommige mensen kan het ontvangen van dit soort Moederdagberichten best pijnlijk zijn, bijvoorbeeld voor mensen die hun moeder hebben verloren of vrouwen die om verschillende redenen geen moeder kunnen zijn. CEO Edwin van Arkel: ‘We willen onze klanten een goed gevoel bezorgen en geen naar gevoel. Vorig jaar waren de reacties op onze afmeldoptie zo positief dat we ook dit jaar onze klanten weer de mogelijkheid willen bieden zich uit te schrijven voor de Moederdagmailing.’
Positieve reacties
De afgelopen dagen ontving Topbloemen.nl een overvloed aan positieve reacties. Het wordt gewaardeerd dat de bloemenleverancier niet alleen oog heeft voor commerciële doeleinden, maar zich ook inleeft in de situatie van klanten. Zo liet een Twitteraar weten: ‘Dankjewel Topbloemen.nl dat jullie zo attent zijn. Ik hoop dat velen jullie volgen. Scheelt een hoop hartzeer.’
Bron en foto: Topbloemen.nl