Op dinsdag 21 juni organiseerde VBW in samenwerking met het Plantion het event ‘Bloeiende generatie’. Het event stond in het teken van jongeren en hoe bloemisten hen nog beter kunnen bedienen.
De middag begon met een presentatie van Cor Molenaar, econoom en bijzonder hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit. Hij legde de kansen voor de bloemisten van de toekomst uit. Hierbij stelde hij dat jongeren nog volop te verleiden zijn, mits dat op een digitale manier gebeurt, er gemak wordt geboden en wordt ingezet op authentieke en duurzame producten.
Vervolgens gaven Matthias Postma en Corné Witte, twee studenten van de Christelijke Hogeschool Ede, een presentatie over onderzoek dat zij hadden uitgevoerd voor VBW. De uitkomsten van het onderzoek gaven een kijkje in de belevingswereld en denkwijze van jonge generaties. Rode draad binnen het onderzoek is ook hier online en gemak, aangevuld met storytelling.
Praktijkervaring
Ook werden tijdens dit event praktijkervaringen gedeeld. Onder meer door Marieke de Ruiter van Natuurlijk Bloemen van Marieke vertelde haar ervaring over het bereiken van jongeren. Marieke laat bijvoorbeeld regelmatig haar assortiment op Instagram zien, wat volgens haar een goed instrument is om jongeren te trekken.