Donderdagmiddag 29 september vindt het 6e Sierteelt Marketing Event plaats met als thema: Experience Marketing: Your Marketing Experience?’ Het event wordt georganiseerd bij Bomencentrum Nederland in Baarn.
‘Bloemen en planten hebben in veel gevallen een geef-en-geniet-moment en daarnaast soms een gebruikswaarde. Dat weten we onvoldoende richting de consument te communiceren. Dat geldt zeker ook voor de business-to-businessactiviteiten. En dat in een tijd dat belevenismarketing, experiencemarketing, steeds belangrijker wordt. Hoog tijd dus dat we in de sierteelt inhoud gaan geven aan deze vorm van marketing’, aldus organisator NIMA community Foodchain & Agrimarketing (FAM).
Het event start met een case vanuit de sierteeltsector op het gebied van experiencemarketing. Esther de Waard en Monique Kemperman van Bloemenbureau Holland verzorgen deze duo-presentatie. Daarna geeft Matt van der Poel RM, voorzitter van de NIMA Community ‘Experience Marketing’ een beeld wat experience marketing allemaal in houdt en hoe je er concreet mee aan de slag kan. Hierna zal ondernemer Raymond Klompsma zijn presentatie geven met als titel ‘Wat zou er gebeuren als je je klanten als vrienden behandelt?’
Het marketingevent wordt afgesloten met een netwerkborrel, soep en broodjes.