Marketeers in de sierteelt komen op donderdag 29 september bij elkaar om te leren over experience marketing. Bij deze marketingtechniek draait het om de beleving van een product. Marketeersvereniging NIMA organiseert deze zesde editie van het Sierteelt Marketing Event in Baarn.
Deelnemers aan het event leren in een dag hoe ze een authentiek verhaal voor een merk naar buiten kunnen brengen en hoe ze een belevenis en ervaring creëeren. Het wordt gehouden in Bomencentrum Nederland in Baarn van 15 uur tot 21 uur, inclusief avondmaaltijd en netwerkborrel.
Verleiden en inspireren
Een aantal sprekers uit de sector vertellen tijdens het event over Experience Marketing. Zo presenteren Monique Kemperman en Esther de Waard van Bloemenbureau Holland een actuele casus vanuit de sierteelt. De eigenaar van Bomencentrum Nederland, Hans Blokzijl, laat zien hoe hij in zijn boomkwekerij inhoud geeft aan experience marketing. Onder zijn leiding is het uitgegroeid tot een inspiratieplaats voor de sector. Matt van der Poel, voorzitter en oprichter van de Experience Marketing Community binnen het NIMA, geeft een toelichting op de verschillende opleidingen en masterclasses die er zijn om succesvol te worden in experience marketing. De laatste spreker zal ten slotte een presentatie geven over hoe een andere sector inhoud geeft aan deze marketingtechniek.
„Vroeger gaven etalages vooral informatie over een product. Dat voldoet niet meer. Om een product te verkopen, moet je verleiden en inspireren”, zegt Matt van der Poel over experience marketing.
Klein beginnen
Klik hier voor meer informatie over het zesde Sierteelt Marketing Event en het volledige programma. Inschrijven kan ook via deze link.
Vakblad voor de Bloemisterij bezocht het vijfde Sierteelt Marketing Event in 2021 over digitale marketing en data. „Begin klein en probeert uit waar jij in gelooft”, zei topmarketeer Marieke Heesakkers tegen haar vakgenoten in de sierteelt.