Chief commercial officer Ruud Knorr heeft besloten Royal FloraHolland per 1 april 2024 na ruim vier jaar te verlaten. Chief value officer Pieter Bootsma neemt vanaf die datum zijn taken over. Knorr vindt het een goed moment voor een volgende stap in zijn carrière.„ Ik neem de tijd om te bepalen wat ik ga doen.”
Het vertrek van Ruud Knorr bij Royal FloraHolland (RFH) komt voor de veiling niet onverwacht. Vorig jaar zomer gaf Knorr reeds bij ceo Steven van Schilfgaarde aan dat hij ambities buiten de veiling heeft. Daarop haalde Royal FloraHolland in oktober Pieter Bootsma binnen als nieuw directielid.
Knorr noemt de overgang naar ‘one size fits all’ naar gerichte ledenpakketten een van zijn persoonlijke mijlpalen bij Royal FloraHolland. September vorig jaar stemde de ledenraad van RFH in met een nieuw lidmaatschapsmodel.
Knorr: „Ook is Royal FloraHolland vooruitstrevender gaan werken, denk daarbij aan vernieuwing van diensten, werken met gesegmenteerde klantenplatforms, de introductie van centraal veilen en het customer centric werken. Ik ben ruim dertig jaar actief in de sierteelt en met die ervaring durf ik te stellen dat Royal FloraHolland klaar is voor een volgende fase. Hierin speelt ons Royal FloraHolland platform een cruciale rol: met diensten via ons digitale platform Floriday en diensten via ons logistieke platform.”
Netwerkeffect
Opvolger Pieter Bootsma: „Ik kijk ernaar uit om de volgende fase in te zetten door nieuwe en bestaande diensten op het Royal FloraHolland-platform te verwaarden en het handelen voor onze klanten steeds makkelijker te maken. Mijn focus ligt op het vergroten van het netwerkeffect met internationale groei van vraag en aanbod. Door de integratie met de cco-functie zit ik dicht op onze klanten en op de bal.”
Knorr was eerder ruim drie jaar werkzaam bij Dutch Flower Group en zes jaar bij Veiling Rhein-Maas. Hij blijft commissaris van veiling Plantion, hij was (en is) dat op persoonlijke titel. Hij weet nog niet wat hij verder gaat doen.