Kwekers die een petitie startten tegen de verplichting van certificering door Royal FloraHolland (RFH) spraken gisteravond met de veiling. RFH geeft aan koersvast te zijn en zich aan de verplichting vast te houden. Binnenkort volgt nog een gesprek.
„Het was een goed gesprek”, is de eerste reactie van Pieter Damen. De kwekers die tegen de verplichting van FSI-certificering door RFH zijn konden hun argumenten voor het voetlicht brengen bij MT-lid Thomas Bugel. Damen en zijn collega-kwekers kregen te horen dat de directie van RFH zich heeft voorgenomen om koersvast te zijn. Dit zou betekenen dat ze niet afziet van de verplichte certificering.
De kwekers zijn niet tegen certificering, maar willen van de verplichting af. Ondanks dat Damen concludeert dat RFH zich aan haar koers wil vasthouden heeft hij het gevoel dat de race nog niet gelopen is. „Het zaadje is geplant en nu is het afwachten waar RFH mee komt.”
