Op 14 april overhandigde Aad van der Knaap, secretaris van de Stichting Nationale zomerbloemententoonstelling, een cheque van € 20.000,- aan Gerard Gardien, Projectleider van Promotiecollectief 365 dagen bloemen. De overhandiging vond plaats in het grote kascomplex The Green House bij Floriade Expo 2022.
De organisatie van de Stichting Nationale zomerbloemententoonstelling in Naaldwijk is eind 2021 opgeheven. Bij afsluiting stond er nog een reservebedrag van €20.000 euro op de rekening. De reden van deze schenking aan 365 dagen bloemen is dat dit bedrag dan weer direct kan worden ingezet voor het promoten van (seizoen)bloemen.
Eyecatcher
In overleg met de Stichting Nationale zomerbloemententoonstelling is er besloten om bij Floriade in Almere vanaf 14 april een permanente Eyecatcher presentatie te maken met zoveel mogelijk producten uit het assortiment van het promotiecollectief van 365 dagen bloemen. Er wordt een grote fiets opgetuigd met wekelijks verse zomerbloemen. Op de achtergrond prijkt een foto van Amsterdam, zodat de blikvanger een ideale locatie moet worden voor het schieten van selfies. In totaal gaat dit over ruim 130 verschillende productgroepen en tweewekelijks worden er ongeveer 50 productgroepen gebruikt in de presentatie.
Echter, niet alleen in deze permanente show geven zomerbloemen acte de présence. Onder zomerbloementelers is de animo groot om aan de productcompetitie in The Green House mee te doen, meldt Van der Knaap.
Wandelen tussen een gele en blauwe bloem
En niet te vergeten de inzending buiten van de LTO-cultuurgroep Zomerbloemen. Floriadebezoekers wandelen op de kavel tussen vakken die een gele en een blauwe bloem vormen. Dat realiseren zich pas goed als ze de kavel vanuit de kabelbaan van bovenaf aanschouwen. Mochten ze door bijvoorbeeld hoogtevrees deze publiekstrekker links laten liggen, dan staat bij elke ingang van de kavel via borden het bovenaanzicht eveneens weergegeven.