De snijhortensia-aanvoerders van Royal FloraHolland, verenigd in het promotiecollectief Hydrangea World, hebben unaniem ingestemd met het nieuwe snijhortensia promotieplan voor 2025-2027. De campagne: “Iconic Flower, Iconic Floristry” is gericht op bloemisten en gaat mei 2025 van start.
Met de nieuwe campagne willen de kwekers bloemisten uitdagen om hun eigen vakmanschap rond de hortensia in te zetten om zich te onderscheiden. Met haar imposante vorm, rijke kleurenpalet en indrukwekkende uitstraling biedt de snijhortensia eindeloze creatieve mogelijkheden. Of het nu gaat om bruidswerk, rouwbloemstukken, tafeldecoratie of eventstyling: deze iconische bloem versterkt het seizoen gevoel en voegt direct karakter en beleving toe aan elk ontwerp.
Nieuwe assortimentscatalogus 2025
Als onderdeel van het promotieplan is ook de nieuwe snijhortensia catalogus voor het seizoen 2025 uitgebracht. Hierin staat per kleur een overzicht van het volledige ‘fresh’ en ‘classic’ assortiment. Ook noviteiten en speciale variëteiten komen aan bod én er is volop informatie en inspiratie voor bloemisten die het beste uit deze iconische bloem willen halen.
Hydrangea World
De collectieve promotiecampagne ‘Hydrangea World’ is een initiatief van alle hortensia aanvoerders van Royal FloraHolland. Telers dragen 0,2 % van hun omzet snijhortensia bij die veiling af als budget voor de campagne. Toen deze vorm van productspecifieke promotie begon in 2006 werd er nog promotie gemaakt voor zowel de pot/tuin- als de snijhortensia. Omdat die producten gericht zijn op verschillende afzetmarkten, kwamen er uiteindelijk twee aparte campagnes. De site en kanalen op social media delen de pot/tuin- en snijhortensia wel nog steeds, omdat er veel overlap is. De campagne wordt uitgevoerd door marketingbureau Concept Factory. Ga voor meer inspiratie, informatie en verzorgingstips naar de website hydrangeaworld.com of volg @hydrangeaflowercreations op Instagram of Facebook.