Vorige

Telers betalen mee aan promotie voor snijbloem campanula

Beeld
Campanulove

Het zogeheten Campanulove-promotieplan voor de periode 2025-2026 is goedgekeurd door de snijbloementelers van campanula. Zij betalen nu mee aan de promotie die vorig jaar al door veredelaars en vermeerderaars is opgestart. Het budget is daardoor meer dan verdubbeld.

De telers die instemden met de promotie vertegenwoordigden 84% van de gestemde omzet. Dat is ruim voldoende goedkeuring. Alle aanvoerders van de snijbloem campanula bij Royal FloraHolland gaan daarom verplicht een percentage van hun omzet bij die veiling afdragen voor de campagne Campanulove. Het exacte percentage wordt niet bekend gemaakt, maar het is meer dan voor veel andere productspecifieke promotiecampagnes die via Royal FloraHolland worden geregeld. Het belangrijkste is dat het totale promotiebudget in 2025 en 2026 meer dan verdubbeld is ten opzichte van het eerste promotiejaar, 2024. Toen betaalden alleen de vermeerderaars en veredelaars mee aan Campanulove en werd, samen met Royal FloraHolland, een solide basis gelegd voor de campagne.

Zichtbaarheid van de Campanula vergroten

Komende twee jaar wordt de snijbloem campanula nog prominenter op de kaart gezet. Op de rol staan strategische samenwerkingen tussen de kwekers, Nederlandse bloemisten en groothandelaren. Veel online promotie van het merk Campanulove en activatie zal er zijn via Instagram, Facebook en Whatsapp. Middels inspirerende content en marketingacties wil men de vraag naar de snijbloem campanula stimuleren. Campanulove is op social media te volgens via @CampanuloveFlowers en #Campanulove. En binnenkort is de website Campanulove.com actief.

Daarnaast is een deel van het budget beschikbaar voor onderzoek naar de houdbaarheid en kwaliteit van de bloem, zodat men nog beter kan inspelen op de wensen van de markt.

Bij Royal FloraHolland zijn er ruim 30 aanvoerders van de snijbloem campanula bekend, waarvan ongeveer 12 kwekers de bloem over langere periode in hun programma hebben. Het jaaraanbod is zo’n 20 miljoen stelen tegen een middenprijs van ongeveer 40 cent. Royal FloraHolland is nauw betrokken bij de campagne, net als de veredelaars/vermeerderaars Sakata Ornamentals , Florensis Cut Flowers, Evanthia, PanAmerican Seed en Kwekerij Stadsland. De creatieve bureaus achter Campanulove zijn StudioBlauw en PUCKSOLANGE.

Gerelateerde content

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):

Notitie

Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij graag!

Sluit venster