Vorige

Promotie voor Outdoor-planten krijgt vervolg

Beeld
Royal FloraHolland

De telers van de productgroepen Boomkwekerij, Eenjarige zomerbloeiers en Balkon&Terrasplanten hebben ingestemd met het nieuwe promotieplan ‘Outdoor’. Op de jaarlijkse productbijeenkomst, georganiseerd door de betreffende FPC’s van Royal FloraHolland, werd de benodigde meerderheid van stemmen gehaald.

Voor de jaarlijkse Productbijeenkomst Outdoor op 13 oktober waren alle lid-aanvoerders vallende onder de FPC’s Boomkwekerij, Eenjarige zomerbloeiers en Balkon&Terras – planten uitgenodigd. Na presentatie van het nieuwe promotieplan Outdoor brachten ze hun stem uit. Het bleek dat 59% van de omzetwaarde van de genoemde productgroepen gestemd heeft, en daarvan was 74% vóór.

Herkansing

John Langeslag, voorzitter van de promotiecommissie Outdoor, omschrijft het als een prachtig resultaat. „Ik ben echt blij dat we met elkaar deze herkansing aangegrepen hebben om ons mooie product in deze moeilijke tijd onder de aandacht te houden bij de consument.” Langeslag doelt op de stemming in 2021, toen 60% vóór was, terwijl minimaal 66,7% vereist is. Een groot aantal stemmen werd toen gemist; de stemwaarde was 35%. Het was een van de redenen waarom de vereiste meerderheid bij de stemming vorig jaar niet gehaald. Daarom is het belang van het promotieplan Outdoor afgelopen periode uitvoerig met de ongeveer 700 lid-aanvoerders besproken.

Nauwe samenwerking met BBH

De FPC’s Boomkwekerij, Eenjarige zomerbloeiers en Balkon&Terras – planten trekken sinds 2017 nauw met elkaar op voor de promotie van hun outdoorproducten. Vanaf 2019 wordt hierbij samengewerkt met Bloemenbureau Holland (BBH). De promotiecommissie Outdoor en BBH stemmen plannen met elkaar af en werken samen in de ontwikkeling van campagnes om nog doeltreffender ter werk te gaan. Dat kan omdat de promotie ‘Outdoor’ niet productspecifiek, maar generiek is. Telers van outdoorproducten dragen over hun omzet bij Royal FloraHolland 0,1 % af aan de promotie. Het totale jaarbudget voor het promotieplan Outdoor is bijna een miljoen euro.

Diverse mediakanalen worden ingezet om consumenten komende periode te inspireren, informeren en verleiden met boomkwekerijproducten, eenjarige zomerbloeiers en balkon&terras – planten. Shopperactivatie maakt ook onderdeel van het promotie de komende drie jaar. Kernlanden zijn Nederland en Duitsland, maar ook promotionele activiteiten in Engeland en Frankrijk staan op het programma.

Van Grauw naar Groen

De ondersteuning van de promotiecommissie Outdoor aan de collectieve campagne Van Grauw naar Groen zal in 2023 onder andere leiden tot radiocommercials en medewerking aan het tv-programma De Grote Tuinverbouwing. Tevens is er samenwerking met influencers in Duitsland en Nederland.

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster