De telers van snijhortensia hebben bijna unaniem ingestemd met het promotieplan 2022-2024. De aanwezigen die tijdens een productbijeenkomst hun stem uitbrachten vertegenwoordigden 51% van de omzet snijhortensia bij Royal FloraHolland. Hiervan was 96% vóór promotie.
Eind 2006 wisten de Nederlandse snijhortensia-telers zich als één van de eerste tot een collectief te scharen met promotie als doel. Via 0,2% afdracht over de omzet bij Royal FloraHolland brengen ze het budget bijeen. De benodigde goedkeuring van minimaal tweederdevan de stemmen is wederom ruim gehaald, dus geldt de verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van snijhortensia. Deze constructie voor productpromotie heeft bij de snijhortensiatelers ook na 15 jaar nog een breed draagvlak, bleek tijdens de stemming die woensdag 30 maart plaatsvond bij het Delphy Improvement Centre. De opkomst, zo'n 90 personen, was ruim. Door corona moesten enkele telers op het laatste moment verstek laten gaan, waardoor de stemwaarde (51% van de veilingomzet snijhortensia) lager was dan voorgaande jaren.
Ferry van der Meer van kwekerij De Munck, voorzitter van de promotiecommissie snijhortensia is blij met 96% goedkeuring. „Een mooi resultaat! Zulke cijfers geven aan dat onze promotie-activiteiten breed gedragen worden door de achterban. En daar doen we het als promotiecommissie natuurlijk voor.”