Het bureau BTTR heeft voor het platform 365 Dagen Bloemen, ter promotie van seizoensbloemen, een gouden award gewonnen. Bij de uitreiking van de Dutch Interactieve Award won BTTR in de categorie ‘data’.
BTTR werkte voor het prijswinnende het platform 365 Dagen Bloemen samen met de promotiecommissie seizoensbloemen en projectleider Gerard Gardien, beide van Royal FloraHolland . Het platform moest de 1.800 kwekers van seizoensbloemen helpen om zichtbaarder te zijn in de markt. De geïntegreerde oplossing combineert diverse databronnen en stelt kwekers in staat om waardevolle inzichten te verkrijgen uit de gegevens zodat ze kunnen inspelen op de individuele behoeften van bloemisten over de hele wereld.
De jury van de Dutch Interactive Awards zag een interessante combinatie van bronnen om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De unieke mix van strategie, research, design en technologie maakt het volgens haar terecht dat dit project een gouden DIA heeft gewonnen. Als suggestie voor een ontwikkelpunt noemde de jury een betere verwerking van de vraagkant in de applicatie.
Nieuw bureau
Promotie voor seizoensbloemen gebeurt al jaren onder de naam 365 Dagen Bloemen. De productgroep van Royal FloraHolland stapte in 2022 na tien jaar over naar een nieuw marketingbureau. Dat bureau, BTTR, was vrij onbekend met de sierteeltsector. Samen met de promotiecommissie van ’365 dagen bloemen’ is meer ingezet op het online promoten en kennis delen van het sortiment bij bloemisten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. En hen helpen bij de inkoop. Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk vraag te creëren tegen een zo interessant mogelijke prijs. Het samen ontwikkelen van verkoopkansen voor de bloemist.
De achterban, 1.800 telers uit 15 verschillende landen, telen ruim 150 verschillende bloemen, die het gehele jaar door worden gepromoot op basis van de beschikbaarheidsdata van Royal FloraHolland.
Erkenning
De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. De DIA reikt binnen 15 categorieën een gouden en een zilveren award uit. BTTR heeft voor het platform 365 Dagen Bloemen de gouden award gewonnen in de categorie ‘data’. Er waren drie genomineerden in die categorie. De DIA wordt georganiseerd door Emerce en de Dutch Digital Agencies en wordt sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Op 8 juni j.l. was de uitreiking in de Beurs van Berlage.
Fotobijschrift: Blije gezichten na het behalen van de prijs door BTTR dat samen met de promotiecommissie seizoensbloemen en projectleider Gerard Gardien (derde van links) werkte aan het digitale platform 365 Dagen Bloemen.