Vorige

Onderzoek Regiobloemist.nl: online bloemen kopen blijft populair

Beeld
Regiobloemist.nl

Uit onderzoek van Regiobloemist.nl naar de online bloemenverkoop voor, tijdens en na de coronacrisis blijkt dat bijna 40% van de 625 respondenten sinds het einde van de crisis meer bloemen koopt dan voordat deze begon. 68% heeft bloemen ingezet als alternatief voor een bezoek en dat heeft geleid tot 40% meer omzet. Gemiddeld bestelt de helft van de respondenten één à twee keer per jaar online bloemen. 

Frequentie van online bloemen bestellen voor de coronacrisis (voor maart 2020):

  • Eén tot twee keer per jaar – 48,3%.
  • Regelmatig – 33,6%.
  • Nooit – 14,6%.
  • Maandelijks – 3,5%.

Frequentie tijdens de crisis (maart 2020 tot en met april 2022):

  • Meerdere keren – 55,2%.
  • Een enkele keer – 39,2%.
  • Nooit – 5,6%.

Frequentie na de crisis (vanaf april 2022):

  • Ik ga net zo vaak online bloemen bestellen als voorheen – 60%.
  • Ik ga vaker online bloemen bestellen dan voor de coronacrisis – 38%.
  • Ik ben niet van plan in de toekomst online bloemen te bestellen – 2%.

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster