Uit onderzoek van Regiobloemist.nl naar de online bloemenverkoop voor, tijdens en na de coronacrisis blijkt dat bijna 40% van de 625 respondenten sinds het einde van de crisis meer bloemen koopt dan voordat deze begon. 68% heeft bloemen ingezet als alternatief voor een bezoek en dat heeft geleid tot 40% meer omzet. Gemiddeld bestelt de helft van de respondenten één à twee keer per jaar online bloemen.
Frequentie van online bloemen bestellen voor de coronacrisis (voor maart 2020):
- Eén tot twee keer per jaar – 48,3%.
- Regelmatig – 33,6%.
- Nooit – 14,6%.
- Maandelijks – 3,5%.
Frequentie tijdens de crisis (maart 2020 tot en met april 2022):
- Meerdere keren – 55,2%.
- Een enkele keer – 39,2%.
- Nooit – 5,6%.
Frequentie na de crisis (vanaf april 2022):
- Ik ga net zo vaak online bloemen bestellen als voorheen – 60%.
- Ik ga vaker online bloemen bestellen dan voor de coronacrisis – 38%.
- Ik ben niet van plan in de toekomst online bloemen te bestellen – 2%.