De sierteeltondernemers die op het terrein van Veiling Eelde gevestigd zijn willen er definitief door. Ze willen er gezamenlijk een servicepunt voor de sierteelt vestigen. Een optie is dat de ondernemers het terrein en de opstanden kopen. De bal licht nu bij Royal FloraHolland.
Vorige week dinsdag 13 januari kwamen de ondernemers die op het terrein van Veiling Eelde gevestigd zijn op initiatief van Faber Bloementransport bijeen om over hun toekomst te praten. In december jl. spraken partijen al een commitment uit over de vestiging van een servicepunt voor de sierteelt op het terrein van Veiling Eelde. Ondernemers onderstreepten dit andermaal, vertelt Theun Faber van Faber Bloementransport.
Vorige week woensdag heeft Faber contact gezocht met huisbaas Royal FloraHolland en die op de hoogte gesteld van de plannen van de ondernemers. De veiling heeft aangegeven het vastgoed bij voorkeur te willen te verkopen aan een partij die de contracten met de huidige huurders respecteert. Faber: „Royal FloraHolland heeft aangegeven dat ze een zorgplicht voelt voor de ondernemers in Eelde en Noord-Nederland. Wij willen graag met haar in gesprek.”
