In 2021 haalde Plantion een omzet van €114,5. € 14,8 miljoen hiervan kwam uit haar de inkoopmogelijkheden klokvoorverkoop, kopen op afstand en webshop. Dat is 81 procent meer dan in 2020. Het aandeel digitaal in de totale omzet steeg hierdoor van 7,7 naar 12,9 procent.
De klokomzet van Plantion in 2021 bedroeg € 54,5 miljoen, 8,8 procent meer dan het jaar ervoor. Opvallend daarbij is dat het aandeel digitale klokinkoop toenam van 20 procent aan het begin van het jaar tot 30 procent aan het eind. Plantion schrijft dit toe aan de ruimere openstelling van klokvoorverkoop en het toevoegen van live videobeelden aan kopen op afstand.
De omzet van Plantion Bemiddeling steeg met 8,6 procent en kwam uit op € 56,4 miljoen. Plantion Groencentrum behaalde € 2,3 miljoen omzet, een plus van 6,6 procent. De omzet van de webshop (losse aankopen, bestellingen) steeg met 1,6 procent tot € 1,3 miljoen. Alle onderdelen droegen daarmee bij aan de 8,6 procent omzetstijging van Plantion. De totale omzet was Є 114,5 miljoen.
