Vorige

Nieuwe naam Bloemenbureau Holland

Beeld
PFFH

Bloemenbureau Holland verandert na 45 jaar haar naam in Plants & Flowers Foundation Holland. De oude naam dekte niet langer de lading. Tegelijkertijd lanceert de promotieorganisatie een nieuw digitaal platform.

De planten en het internationale karakter ontbraken in de naam Bloemenbureau Holland. De stichting doet niet alleen activiteiten voor bloemenkwekers en bloemenhandelaren, maar ook voor plantenkwekers en plantenhandelaren. Bovendien zijn de stakeholders van BBH niet alleen Nederlanders, maar dragen ook kwekers uit het buitenland bij.

BBH heeft daarom gekozen voor een nieuwe naam: Plants & Flowers Foundation Holland. Zowel bloemen als planten zijn in de naam vertegenwoordigd en het Engelstalige benadrukt het internationale karakter van het bureau. Foundation staat voor ‘stichting’ en Holland is het bruggetje tussen de oude en nieuwe naam. Holland vertelt bovendien dat PFFH door kwekers en handelaren in Nederland en door buitenlandse kwekers die via Nederland bloemen en planten verkopen betaald wordt. „Nederland is nog altijd het internationaal centrum van bloemen en planten. Dat geven we met trots aan”, aldus PFFH-directeur Yvonne Watzdorf.

Nieuw digitaal platform

PFFH introduceert tevens een nieuw platform: plantsandflowersfoundationholland.org. De BBH-kantoren in het buitenland zijn gesloten. De buitenlandse websites zijn daarmee ook uit de lucht. Net als de consumentenlabels en websites ‘Mooi wat bloemen doen’ en ‘Mooi wat planten doen’.  In totaal had BBH 13 verschillende sites. Alle communicatie – richting consument en sector – verloopt voortaan vanuit een afzender en dat is het nieuwe digitale platform.

Het nieuwe platform van PFFH krijgt een openbaar deel voor consumenten en een deel dat via een inlog voor kwekers en handelaren toegankelijk is. Het openbare deel van het platform biedt inspiratie, trends en verhalen over bloemen en planten. Het besloten deel is exclusief toegankelijk voor kwekers en handelaren die de activiteiten van de stichting mogelijk maken. Zij krijgen toegang tot onderzoeksresultaten, dashboards, een beeldbank en communicatietemplates die ze in de eigen bedrijfsvoering kunnen toepassen.

„We zorgen voor een herkenbaar en beter zichtbaar profiel, meer efficiency, internationale consistentie en een sterkere connectie tussen onze activiteiten en de sierteelt als geheel. Zo kunnen wij nog beter bijdragen aan de zichtbaarheid, innovatie en groei van de sector”, verklaart Watzdorf. BBH had ook bijna 50 verschillende social media accounts. Dit worden er 7. Watzdorf: „Uiteindelijk besparen we kosten. We hoeven niet meer 13 websites en bijna 50 social media accounts in de lucht te houden. We doen bijna alles online en naam hoeft ook alleen maar bekend te zijn bij stakeholders.”

Gerelateerde content

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):

Notitie

Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij graag!

Sluit venster