Verschillende kwekers en veredelaars hebben weer nieuwe bloemen, planten en concepten gelanceerd. We stellen de noviteiten hier voor.
Delphinium
Na een uitgebreid testproces introduceert Blooming Innovations vier nieuwe, zelf veredelde Delphinium-rassen. Snow White, Purple Heart, Navy Blue en Magenta Mojo hebben sprekende kleuren, lange stelen, grote bloemen en een goede houdbaarheid volgens de kwekerij uit Kenia. Blooming Innovations is gespecialiseerd in de teelt van Hydrangea, Delphinium en verschillende Limonium.
Potanjer Strawberry Eyes
Dianthus Strawberry Eyes is een nieuwe potanjer van Dümmen Orange. Naast de goede teeltkwaliteiten valt de noviteit op door het bijzondere bloempatroon. De kleine, enkele bloemen zijn roze met een lichte rand en een donkerroze tekening die vanuit de aanzet van het bloemblad door het midden en langs de randen loopt. De plant bloeit vroeg, snel en uitbundig en heeft geurende bloemen.
Bloementuin
Kwekerij Wouters in Ens lanceert de nieuwe productlijn ‘Bloementuin’, die focust op op de tuinliefhebber met groene vingers. Met dit product maakt de consument volgens de kwekerij zijn eigen verwilderde plukbloementuin. In een 12 cm-kweekpot wordt een vijftal plukbloemenmixen aangeboden met elk hun eigen karakter: van geurend tot vlinderlokkend. Kwekerij Wouters is een producent van eenjarige tuinbloeiers en ontwikkelt producten afgestemd op de behoefte van de consument.
Plantenconcept Picalla
Het nieuwe plantenconcept Picalla is van kwekerij Bejafleur en veredelaar Dümmen Orange. Picalla, een kleine callaplant (8 cm) is een combinatie van Picasso (art), Piccolini (klein) en Picobello (perfect in orde). De noviteit is herkenbaar aan het artistieke etiket en wordt ook ton-sur-ton met toegevoegde waarde geleverd. De Picalla is verkrijgbaar in mono of in een kleurenmix.
Pelargonium Long Life
Kwekerij Bergcamp introduceert hun nieuwe B2B merk Pelargonium Long Life. Naast een jarenlange selectie van sterke, rijkbloeiende en goed vertakkende rassen zorgt Bergcamp ervoor dat de planten de rust en ruimte krijgen om tot bloei te komen. Daarnaast besteden zij aandacht aan houdbaarheidstesten om de consumentenfase te verlengen tot zo’n zes maanden.