Vorige

Najaarsviolen krijgen promotiesteuntje in de rug

Beeld
Vakblad Bloemisterij | Harry Heuts

Door het warme nazomerweer verloopt de afzet van najaarviolen stroef. Dan komt de dit najaar gestarte promotiecampagne van najaarsviolen goed van pas. De laatste soortgelijke campagne dateert al weer van tien jaar geleden. De campagne is alleen gericht op Nederlandse consumenten. 

Als onderdeel van de campagne doopte André Rieu op 1 oktober op het Vrijthof zijn eigen viool; de dag waarop hij 74 jaar werd. De tuinplant met een kleurschakering van geel, rood en oranje is hem als eerbetoon aangeboden door de Nederlandse violenkwekers. Jasper van Diemen, netwerkcoördinator bij Glastuinbouw Nederland heeft bij veredelaars hun nieuwste najaarviolen opgevraagd, waaruit Rieu uiteindelijk een grootbloemige van Syngenta heeft gekozen om zijn naam aan te verbinden.  


De afgelopen weken zijn er al verschillende persberichten verschenen in de landelijke bladen. Komende zaterdag wordt ook in het tv-programma De Grote Tuinverbouwing aandacht besteedt aan najaarsviolen, zowel grootbloemige als kleinbloemige (cornuta-typen). Verder heeft Boer Tom (bekend van Boer zoekt Vrouw) zijn gezicht verbonden aan de campagne en zal via diverse sociale mediakanalen aandacht besteden aan najaarsviolen. 

De landelijke commissie eenjarige zomerbloeiers van Glastuinbouw Nederland is initiatiefnemer van de campagne. Telers van eenjarige zomerbloeiers hoeven geen extra budget voor de promotiecampagne op te hoesten. Er was voor deze campagne nog budget beschikbaar vanuit in het verleden geïnde gelden.

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster