Promotiecollectief Coloured by Gerbera bracht afgelopen nacht op de grote veilingterreinen van Nederland op ludieke manier het vernieuwde sortiment onder de aandacht bij haar handelspartners. De aftrap van de jaarlijkse Novelty Campagne met leaflets en bossen gerbera’s had als boodschap “Een gerbera voor jou, omdat je bijzonder bent…. En omdat we vieren dat alle nieuwe soorten vanaf heden weer verkrijgbaar zijn.”
De gerberatelers zijn maandagavond 20 september laat afgereisd naar exporteurs in het Westland, Rijnsburg, Aalsmeer en de Kwakel om de, normaliter toch ietwat sobere, veilingterreinen met gerbera’s op te fleuren. Ook werden leaflets geplakt op laadpalen, trucks, brievenbussen en andere ‘eigendommen’ van de exporteurs, met hierop een verwijzing naar het nieuwe sortiment middels een QR-code. Tevens is een online campagne gestart richting de Nederlandse en Duitse bloemist. Via een onlineversie van het inspiratieboek dat afgelopen april uitkwam en kleurrijke foto’s en video’s wordt deze doelgroep aangesproken. Centraal staat de veelzijdigheid van de gerbera; kleurrijk, verrassend en passend in elk boeket. Bloemisten kunnen deze nieuwe soorten aanvragen bij hun groothandel of cash & carry.
Gerberacollectief staat samen sterk
Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur sortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart. De campagnes liggen in handen van creative agency Vandeez en Brentality Marketing.