De eerste donderdag van september is benoemd tot Internationale Dag van de Orchidee plaats. Niet alleen vandaag, 1 september, staat de kamerplant in al haar pracht en veelzijdigheid centraal op diverse plekken. Het promotiecollectief Orchidee Nederland benadrukt het ultieme geluksgevoel van de orchidee enkele dagen met diverse activiteiten.
Orchidee Nederland, het promotiecollectief van kwekers en -veredelaars, organiseert van 29 augustus tot en met 4 september een landelijke actie, om consumenten te inspireren en activeren orchideeën in huis te halen. In een kleurrijke abri-campagne met de boodschap ‘Colors of the summer that last until fall’ , wordt de lange bloeitijd van orchideeën benadrukt. Koop je er één in de zomer, dan geniet je daar gerust tot de herfst nog van.
Grootschalige pr- & mediacampagne
De aankondiging van de Dag van de Orchidee is bij Koffietijd was 30 augustus, toen groenstylist Romeo Sommers de opnamestudio volledig in het zonnetje zette door live demonstraties met orchideeën. Vandaag, 1 september, geeft Romeo Sommers deze demonstraties op de Floriade. In Almere kunnen bezoekers tevens genieten van verschillende verrassingen in het teken van de orchidee. De orchidee wordt ook in al haar verscheidenheid – er zijn 25.000 soorten – uitgelicht in diverse landelijke lifestylemedia, dagbladen en door stylingsessies met influencers op sociale media.