Precies 75 jaar nadat de oprichting van Keukenhof plaatsvond, zijn door PostNL postzegels gepresenteerd die Keukenhof als thema hebben. Vrijdag 1 maart verstuurden directeur Sandra Bechtholt van Keukenof en commercieel directeur Nout Wegman van PostNL de eerste kaarten vanaf het park met daarop de Keukenhofzegels.
Het 75-jarige lentepark Keukenhof kent dit jaar tal van activiteiten. Nadat in februari er 75 bossen tulpen werden uitgedeeld, is op 1 maart het postzegelvel met als thema Keukenhof officieel gepresenteerd. Directeur Sandra Bechtholt vertelde tijdens de presentatie dat ansichtkaarten nog steeds volop worden verkocht in de acht weken dat het park open is. Vorig jaar waren dat er 55.000. Deze kunnen dit jaar met de jubileumzegels worden gefrankeerd. De zegels zijn bestemd voor internationale bestemmingen.
Noud Wegman, commercieel directeur van PostNL benadrukte dat het elk jaar weer een hele afweging is welke onderwerpen een postzegel waard zijn. “We hechten daarbij onder meer aan onderwerpen die een typisch Nederlands karakter hebben, en Keukenhof en bloembollen horen daar zonder meer bij.”
Het ontwerp van de zegels is van Maud van Rossum, die vorig jaar voor het eerst het lentepark bezocht. De veelheid aan voorjaarsbloeiers inspireerde haar om niet alleen de tulp, maar ook de narcis en Iris reticulata te kiezen als afbeelding op de postzegels. Er zijn 115.000 vellen gedrukt. Deze zijn te bestellen via de webshop van PostNL en kosten 10,50 euro per stuk.