Het aantal elektronische betaaltransacties was op Valentijnsdag iets hoger dan op een reguliere maandag. Er was een stijging van 5,2%, meldt Retailtrends op basis van cijfers van betaaldienstbedrijf CCV.
CCV zag een piek tussen 18.00 en 19.30 uur. Blijkbaar kochten veel geliefden na werktijd last minute nog een cadeautje voor hun partner, aldus Retailtrends. ‘Rond die periode lag het aantal transacties wel 25,5% hoger dan op een gemiddelde maandag’, zegt Enny van de Velden van CCV. Het Arnhemse bedrijf hield voor deze cijfers rekening met betaaltransacties tot 20.00 uur.
Topdag
Op de diverse sociale media melden bloemisten dat zij een topdag hebben gedraaid op 14 februari. Een enkeling spreekt van teleurstellende verkopen, ‘waarschijnlijk door de alarmerende berichten in de media over de hoge prijzen van de bloemen’. Over het algemeen zijn bloemisten tevreden. ‘Het is ook gewoon een superleuke dag om te werken; de klanten zijn vrolijk en vieren de liefde!’
Bron: Retailtrends | Foto: Shutterstock