Vorige

Geslaagde actie op Dag van de Orchidee

Beeld
Orchidee Nederland

De pop-up Orchid Room in een groot winkelcentrum in Leidschendam was een geslaagde actie om de Internationale Dag van de Orchidee op 5 september te vieren. Het organiserende promotiecollectief Orchidee Nederland deelde na afloop honderden orchideeën aan bezoekers van die Westfield Mall of the Netherlands.

Speciaal voor Dag van de Orchidee konden bezoekers van de Westfield Mall of the Netherlands op donderdag 5 september tussen een ‘oerwoud’ van orchideeën in de pop-up Orchid Room een moment van rust pakken. De kleurrijke orchideeënpresentatie trok veel publiek. Om de bezoekers na afloop van de happening de lange houdbaarheid van orchideeën te laten ervaren, viel er elk uur een arrangement te winnen. Uiteindelijk werden alle planten van de Orchid Room aan het einde van de dag uitgedeeld. Mensen stonden in de rij om een orchidee te bemachtigen.

Na afloop van de actie met de pop-up Orchid Room werden alle planten uitgedeeld. Orchideeën bloeien gemakkelijk zes tot acht weken, wilde het collectief Orchidee Nederland daar promoten. En in die tijd hebben ze ook een positief effect op de gezondheid en het algehele welbevinden van mensen.

Schoonheid die blijft

De pop-up Orchid Room was een onderdeel van de promotiecampagne ’Schoonheid die blijft’, van Orchidee Nederland, het promotiecollectief van kwekers en veredelaars. Met deze campagne wil men de veelzijdigheid en lange houdbaarheid van orchideeën belichten. Als onderdeel van deze campagne is het platform Orchidsinfo.eu opgericht. Op dit platform wordt onder meer informatie gegeven over de verzorging van orchideeën en de verschillende variëteiten.   

Orchideeën in het zonnetje zetten

De Internationale Dag van de Orchidee vindt sinds 2012 jaarlijks plaats op de eerste donderdag van september. Orchidee Nederland haakt al enkele jaren op in. „Elk jaar proberen we weer iets unieks te bedenken om de orchideeën in het zonnetje te zetten op deze bijzondere dag. Het is geweldig dat we dit jaar zo een mooi evenement hebben kunnen realiseren in het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland en daarmee zoveel bezoekers een lach op hun gezicht hebben kunnen bezorgen. Het uitdelen van de langbloeiende orchideeën maakt zo een dag helemaal af en sluit mooi aan op de boodschap die we consumenten willen meegeven: schoonheid die blijft. Er stonden honderden orchideeënliefhebbers in de rij die uiteindelijk nog lang kunnen nagenieten van de planten”, zegt Claudia Broch van Orchidee Nederland.

De pop-up Orchid Room aan het begin van de happening op donderdag 5 september in winkelcentrum Westfield Mall of the Netherland in Leidschendam

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster