FM Group en Hilverda De Boer gaan fuseren, schrijven ze op hun websites. „Met de fusie ontstaat een stevig platform voor verdere groei waarop de fusiecombinatie wil gaan doorzetten”, aldus CEO’s Gert-Jan Schoneveld en Frank Koenen.
„Hilverda De Boer en FM Group opereren wereldwijd en willen met deze strategische fusie ook in de toekomst een aantrekkelijke handelspartner voor preferred suppliers en andere leveranciers zijn. Nationaal en internationaal. Voor klanten en personeelsleden levert de fusiecombinatie een nog krachtiger, florissanter toekomstperspectief op. Daarbij ontstaat er een stevig platform voor verdere groei, waarop de fusiecombinatie actief wil gaan doorzetten”, schrijven Schoneveld en Koenen gezamenlijk op de websites van de bedrijven.
Bedrijfsfuncties worden alleen op die plekken geïntegreerd, waar dat qua schaal nodig is. Dat betekent dat beide bedrijven niet alleen hun bestaande merken, maar ook de zelfstandige bloemeninkoop -en verkoopfuncties behouden. Met ieder hun eigen assortiments-, daghandels- en voorraadbeleid. „Uiteraard wordt wel geanalyseerd waar het logisch is om directe stromen en interne en externe diensten te combineren.”
Beide directies verwachten de fusie in het derde kwartaal van dit jaar formeel af te ronden.
FM Group heeft een omzet van €570 miljoen. Hilverda De Boer heeft een omzet van zo’n €200 miljoen.