Vorige

Fabulous Freesia en VBW promoten freesia bij bloemist

VBW en Fabulous Freesia gaan dit jaar samenwerken als onderdeel van een driejarige promotiecampagne. Het doel is om de verkoop van freesia’s bij bloemisten te stimuleren en te vergroten.

Binnen de samenwerking zetten beide organisaties in op een aantal zaken. Zo wordt Freesia gepositioneerd als bloem die vanwege zijn geur en vorm bijdraagt aan ‘het jezelf gelukkig voelen’. Dit gebeurt via het nieuwe concept FloraVita. Daarnaast krijgen bloemisten content om de bloemen beter te kunnen verkopen en worden de verwerkingsmogelijkheden getoond op vakevents en bij wedstrijden. Ten slotte komen er gastlessen en excursies voor AOC-opleidingen.

Internationale bloemisten

Naast de samenwerking met VBW blijft Flower Factor de vaste uitvoerende partij voor de Freesia-promotie om ook internationale bloemisten te inspireren. VBW en Fabulous Freesia hebben de intentie om voor langere tijd samen te werken, maar dit is mede afhankelijk van de eerste resultaten na een halfjaar. In de loop van 2022 moeten de Freesiakwekers weer stemmen op een vervolgplan vanaf 2023.

De collectieve promotie is een initiatief van alle Freesiakwekers die lid zijn van Royal FloraHolland.

Bron en foto’s: Royal FloraHolland en Royal VBW

Gerelateerde content

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij graag!

Sluit venster