Door de energiecrisis kopen klanten minder en anders. Dit merkt bijna 70% van de bloemisten, blijkt uit een enquête die Hortipoint in Nederland hield. Lees hier tips van collega’s – houd de prijzen acceptabel door bijvoorbeeld minder stelen te gebruiken – en de VBW: ‘Er liggen ook kansen.’
Uitgeverij Hortipoint, die onder meer Bloem&Blad en het Vakblad voor de Bloemisterij uitgeeft, hield een enquête onder abonnees van Bloem&Blad over de effecten van de energiecrisis op bloemenwinkels. Een kleine zeventig bloemisten in Nederland deden mee. Wat opvalt is dat veel van de ondervraagden (69%) merken dat het koopgedrag van consumenten is veranderd. Klanten kopen ook minder frequent bloemen of planten, zegt meer dan de helft van de bloemisten.
Het volledige artikel staat in Bloem&Blad editie 10, december 2022. Heeft u een abonnement? Dan kunt u het complete artikel ook online lezen via mijnbloemenblad.nl.
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-565 96 44.