Vorige

Energiecrisis? Bied vaker koffieboeketjes aan

Beeld
Shutterstock

Door de energiecrisis kopen klanten minder en anders. Dit merkt bijna 70% van de bloemisten, blijkt uit een enquête die Hortipoint in Nederland hield. Lees hier tips van collega’s – houd de prijzen acceptabel door bijvoorbeeld minder stelen te gebruiken – en de VBW: ‘Er liggen ook kansen.’

Uitgeverij Hortipoint, die onder meer Bloem&Blad en het Vakblad voor de Bloemisterij uitgeeft, hield een enquête onder abonnees van Bloem&Blad over de effecten van de energiecrisis op bloemenwinkels. Een kleine zeventig bloemisten in Nederland deden mee. Wat opvalt is dat veel van de ondervraagden (69%) merken dat het koopgedrag van consumenten is veranderd. Klanten kopen ook minder frequent bloemen of planten, zegt meer dan de helft van de bloemisten.

Het volledige artikel staat in Bloem&Blad editie 10, december 2022. Heeft u een abonnement? Dan kunt u het complete artikel ook online lezen via mijnbloemenblad.nl.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-565 96 44.

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):

Notitie

Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster