Op donderdag 5 september, tijdens de Internationale Dag van de Orchidee, verzorgde Orchidsinfo.eu een pop-up ’Orchid Room’ in Leidschendam. Bezoekers van winkelcentrum Westfield Mall of the Netherlands konden daar genieten van duizenden orchideeënbloemen.
Orchideeën bloeien niet alleen gemakkelijk zes tot acht weken, volgens Orchidsinfo.eu dragen ze ook bij aan geluk en hebben ze een positief effect op de gezondheid en het algehele welbevinden van mensen. In de Orchid Room konden bezoekers een moment van rust pakken, omringd door een groot assortiment van langbloeiende orchideeën.
Schoonheid die blijft
De pop-up Orchid Room was een onderdeel van de promotiecampagne ’Schoonheid die blijft’, van Orchidee Nederland, het promotiecollectief van kwekers en veredelaars. Met deze campagne wil Orchidee Nederland de veelzijdigheid en lange houdbaarheid van orchideeën belichten. Als onderdeel van deze campagne is het platform Orchidsinfo.eu opgericht. Op dit platform wordt onder meer informatie gegeven over de verzorging van orchideeën en de verschillende variëteiten.