Vorige

‘Deze Valentijnsdag vooral bloemen in trek’

Beeld
Shutterstock

Afgelopen Valentijnsdag waren traditiegetrouw vooral bloemen het favoriete cadeau, blijkt uit een data-analyse van financieel dienstverlener Mollie onder Nederlandse Mollie-gebruikers. Het bedrijf zag de verkoopcijfers van bloemisten in de week voorafgaand aan Valentijnsdag (t/m 13 februari) met maar liefst 87% toenemen in vergelijking met de week daarvoor.

Andere segmenten waar een toename in aankopen richting Valentijn zichtbaar was, zijn muziek, kunst, restaurants en nachtleven. Raymond Lansheuvel, Head of Business Development Nederland bij Mollie: ‘Ieder jaar zien we dat bepaalde segmenten populair zijn voor verliefde stellen.  Zo blijven bloemen bij uitstek het belangrijkste Valentijnscadeau en staan chique etentjes ook hoog op de lijst. Het is mooi om te zien dat feestdagen weer uitbundig gevierd kunnen worden, nu we niet meer hoeven na te denken over lockdowns. Een feestdag kan namelijk voor bepaalde bedrijven een groot deel van de omzet betekenen.’

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster