Bloemenbureau Holland id dit jaar aanwezig op de zomer week van Libellen en Margriet van 23 tot en met 29 mei. Zij organiseren interactieve workshops in samenwerking met bloemisten en influencers, die een zomerboeket samenstellen met hun favoriete bloemen.
De zomerweek draait helemaal op bloemen. Voor Bloemenbureau Holland is dit een goede kans om bloemen te promoten bij de consument. Door middel van een workshop willen ze laten zien dat je met een klein bedrag ook wat moois kan maken. De workshops worden georganiseerd en gegeven door The Wunderkammer. De sfeer en beleving van de de workshop zijn belangrijk, meent BBH. Om deze reden is de ruimte aangekleed als een echte winkel.
Bewustwording
Het bloemwerk wordt verzorgd door de medewerkers van Bloemenbureau Holland. Zij maken onder andere de aankleding van de tafels en een selfiewand. Op de tafels zijn kaartjes aanwezig waar bijvoorbeeld storytelling en extra informatie over de bloemen te vinden is. Bij de selfiewand staan mensen die vragen van bezoekers kunnen beantwoorden en gelijktijdig een onderzoek doen over het bewustzijn van de consument over bloemen.
Bloemenfestival
Voor het eerst wordt de zomerweek gehouden in samenwerking met Margriet. Het jaarlijkse event staat dit jaar in het teken van Festa da Flor; een Portugees bloemenfestival. Het Haarlemmermeerse Bos wordt in authentiek Portugese sferen gebracht met bloemendecoraties, parades, optredens van bekende artiesten volksdansers en straatmuzikanten. Tevens zijn er ook diverse creatieve workshops en verkoopstands.
Na afloop van de zomerweek komen er artikelen in Libelle en Margriet.
Kijk voor meer informatie op de website.