Is het Nederlandse publiek eigenlijk wel voldoende bekend met de sierteeltsector? Over de productiewijze en alle spelers in de keten, over de innovaties en duurzame veranderingen? Nu mensen steeds bewuster en kritischer kijken naar allerlei sectoren, start Bloemenbureau Holland de dialoog op over allerlei aspecten van de sierteeltsector. De start hiervoor is gegeven met een reeks advertenties in kranten.
Bloemen en planten geven velen het goede gevoel van verbinding, volgens de promotieorganisatie. ‘Uit onderzoek blijkt dat veel Nederlanders met een positieve blik kijken naar bloemen en planten. Dat ze blij zijn om ze te krijgen of om een ander cadeau te doen. Maar is het Nederlandse publiek wel voldoende bekend met de sierteeltsector?’
Om mensen kennis te laten maken met deze sector is BBH op vrijdag 28 oktober gestart met een ingetogen, algemene advertentiereeks in de Telegraaf, Volkskrant, Trouw en het AD. In november komt hier een vervolg op. De advertenties vragen aandacht voor de sierteeltsector en de mensen die er in werken. Voor kenmerkende aspecten en de waarde die de sector Nederland biedt.
Trotse sector
De vier advertenties gaan met steeds wisselende alinea’s kort in op een aspect van de sierteeltsector: de economische kracht, het innovatief en verduurzamend karakter, dichtbij en met Nederland verbonden, de opgebouwde kennis door de hele keten.
Ze tonen een trotse sector, midden in een dynamische wereld en kritische samenleving, waarin wordt samengewerkt vanuit de overtuiging dat bloemen en planten energie geven en de kracht hebben om mensen te verbinden. ‘De advertentiereeks is de bewust ingetogen opstart van een dialoog die iedereen in de sierteeltsector zelf verder kan invullen en voortzetten in de vele contacten, elke dag weer’, aldus BBH.