Het amaryllisseizoen is officieel gestart met een reizende pop-up store met verschillende soorten Hippeastrum. De eerste stop was Rijnsburg, waar exporteurs en handelaren werden uitgenodigd om hun eigen assortimentsdoos te vullen. Vandaag, 20 oktober, staat de ‘snoepwinkel’ in Naaldwijk en 27 oktober in Aalsmeer.
‘Ons doel is om het brede assortiment van amaryllis te laten zien, met soorten die gedurende het gehele verkoopseizoen van herfst, winter tot aan het vroege voorjaar beschikbaar zijn. In totaal bestaat het assortiment uit ruim 130 verschillende variëteiten’, aldus teler Martin Vellekoop, lid van de promotiecommissie. De campagneslogan ‘Hello Amaryllis, witness the magic unfold’ moet de schoonheid van het bloeiproces en de transformatie van de bloem benadrukken. Een gloednieuwe vrachtwagen bedrukt met promotie voor de snijbloem rijdt de komende drie jaar over de wegen tussen de veilingen en de kwekerijen.
Promotiecampagne Amaryllis
De promotiecampagne is een initiatief vanuit de snij-amarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland. In opdracht van de promotiecommissie wordt de campagne ontwikkeld en uitgevoerd door het team van Concept Factory. Alle snijamaryllisaanvoerders van RFH hebben gezamenlijk een nieuwe catalogus ontwikkeld. In de catalogus staan alle variëteiten die in het seizoen 22/23 in ruime hoeveelheden beschikbaar zijn.