Royal Anthos ontvangt wederom een Europese subsidie om bloembollen en bolbloemen in Verenigde Staten te promoten. De totale begroting voor dit promotieprogramma is € 1,9 miljoen. De EU financiert hiervan 80%, de leden van Royal Anthos nemen de resterende 20% voor hun rekening.
Het Europese geld komt van de Europese regeling voor voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten. Het promotieprogramma is voor drie jaar en het start op 1 februari 2024. Het project heeft ook een naam gekregen: ’Flower Bulbs from Europe make the United States bloom’.
Twee mediacampagnes
De promotiecampagne heeft drie doelstellingen. Zo gaat het Amerikanen herinneren aan het aankoopmoment van een breed assortiment bloembollen en bolbloemen, gaat de consument meer weten over het gebruik van bloembollen in de tuin, bloembollen op pot en bolbloemen, zoals tulpen en lelies een beiden moet dit leiden tot het vergroten van de export van bloembollen naar de VS. Om deze doelstellingen komen er twee mediacampagnes. De één richt zich op het vergroten van het bewustzijn van de consument en de andere is gericht op educatie.
Verder worden er ‘Tulip Day’ evenementen georganiseerd. Voor de uitvoering van de mediacampagnes werkt Royal Anthos samen met het Amerikaanse PR-bureau de Garden Media Group.
Fotobijschrift: Op 31 januari 2024 tekenden Barto Piersma (rechts), directeur Nationale Programma’s bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en Mark-Jan Terwindt (links), Algemeen Directeur van de Koninklijke Handelsbond voor Boomkwekerij- en Bolproducten van Royal Anthos, een contract in het kader van de Europese regeling voor voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten.