Topbloemen.nl heeft begin deze week een nieuwe huisstijl gepresenteerd. De rebranding draait volledig om verbinding en is ontworpen door designbureau Jo Concepts.
Topbloemen.nl legt de focus op de ander. Aan het nieuwe logo is een spraakballon toegevoegd. ‘Deze staat symbool voor de persoonlijke boodschap, de reden waarom jij een boeket aan een ander geeft. De nieuwe pay-off ‘Omdat ik aan je denk’ sluit hier volledig op aan. Dit kan met een passende attentie, hoe groot of klein dan ook’, vertelt Edwin van Arkel, oprichter van Topgeschenken Nederland. ‘Samen met een vers gebonden boeket, een ambachtelijke taart, een goed gevulde fruitkist of ander type geschenk bezorgen wij een goed gevoel, bij de ontvanger én bij jou.’
Verbindend, lokaal, met aandacht en persoonlijk
Onder de nieuwe merkidentiteit vallen vier merkwaarden: verbindend, lokaal, met aandacht en persoonlijk. ‘Onze boeketten worden met aandacht gebonden en bezorgd door onze regionale bloemisten, met verse bloemen rechtstreeks van de kweker’, aldus Van Arkel.
Regionale bloemisten
De nieuwe huisstijl focust zich meer op de regionale bloemisten. Zo hebben zij een rol gekregen in de nieuwe commercials, waarvoor Meraki Content Agency verantwoordelijk is.