Ja, vertel het maar. Het is de tijd dat al uw wensen worden vervuld. U vraagt, wij draaien. Is er behoefte aan dit? Wij leveren dit. Liever dat? Dan doen we dat! Neem bijvoorbeeld de groene planten. Aangejaagd door influencers groeide het areaal en de prijs. Vraag schiep aanbod. En nu het minder is geworden bouwen tuinders weer af.
Met auto’s idem dito. Elektrisch moest het worden, dus de productie verschoof van verbrandingsmotoren naar gestekkerde exemplaren. Ze leken niet aan te slepen want de energietransitie moest door. Totdat ook elektriciteit duurder werd. En dus staan er nu duizenden auto’s op parkeerplaatsen en schepen te wachten op betere tijden. Hopen maar dat ze goed getectyleerd zijn.
FloraHolland is er ook een kei in, het vervullen van wensen. Heel het Floriday-platform is er een voorbeeld van. ‘Geef je wensen door via de interactieve routekaart’ staat er op het Dashboard. Als je daarop klikt kom je op de volgende pagina, mét een waarschuwing: ‘Controleer voordat je een wens indient of de wens al is aangedragen. Indien ja, geef de wens dan een duimpje.’ Die duim kan trouwens ook naar beneden als een wens van een collegatuinder je niet aanstaat. Ik krijg meteen visioenen van Romeinse keizers bij gladiatorengevechten.