Maatschappelijke discussies hebben tot een negatieve beeldvorming van Westland geleid. Dat raakt de glastuinbouw in het gebied. Daarom trekt gemeente Westland in ieder geval de komende twee jaar meer dan €1 miljoen uit voor positionering en branding van Westland.
Aandacht voor een giflozing, slechte huisvesting van arbeidsmigranten of hakken in het zand tegen de spreidingswet. Westland komt er niet altijd even goed af in de media. Het heeft ertoe geleid dat Westland een slecht imago heeft in Nederland. In november 2022 nam de gemeenteraad al de motie ’Westland een sterk merk’ aan. Met de presentatie van de kadernota in de commissie bestuur en economie op 5 september jl. gaf Anko Goudswaard, wethouder van onder andere marketing en communicatie, daar een voorzet voor.
Volgens Goudswaard is de urgentie om een brandings- en een positioneringsstrategie te ontwikkelen hoog. „Westland moet nu aan de bak”, zegt hij stellig. Maatschappelijke discussies hebben geleid tot negatieve beeldvorming. Dat raakt niet alleen de glastuinbouwsector, maar ook andere belangrijke sectoren. Het doel van de positionering en branding is het handhaven en versterken van de economische positie van Westland, het voorkomen van verdere achteruitgang op andere gebieden en het bevorderen van de bloei van Westland.”