Bloomer Flowers is een relatief jong bedrijf dat de afgelopen jaren snel groeide. Ze belevert via de shop KwekerDirect bloemisten in Europa. „Ondanks het ‘internet only’ heeft ons verkoop- en serviceteam nog altijd dagelijks persoonlijk contact met de klanten”, verzekert Youri Grootscholten. „We willen geen groothandel zijn die met een chatbot werkt. Iedere klant is belangrijk voor ons.”
We zijn niet de brutaalste van de klas, maar we zijn gewoon anders”, zegt business development manager Youri Grootscholten ergens halverwege het interview als hij de snelle groei van Bloomer Flowers in de eerste jaren van het Naaldwijkse bedrijf verklaart. In 2015 kwam Bloomer Flowers als nieuwe speler in de markt en deed dingen anders dan anderen. Vrij snel begon Bloomer bijvoorbeeld met een (online) kwekersplein waar bloemisten in Nederland en België uit een groot assortiment konden bestellen. Grootscholten: „We wilden ons echt neerzetten als een betrouwbare leverancier en moesten ook naam maken. We gingen er vol voor. De afgelopen jaren hebben we ons gericht op de stabiliteit en het doorontwikkelen van het bedrijf.”
Bloomer Flowers is ontstaan uit de overname van een klant van B&G De Mooij. Dat was een cash&carry in Brabant. Met een cash&carry kun je maar een beperkt aantal klanten beleveren, en de broers Gerco en Cor de Mooij besloten in te spelen op het fenomeen webshop om meer klanten te kunnen bereiken. Bloomer, gerund door Cor, won in het eerste jaar klanten in Nederland en startte al gauw met eigen transport. Een jaar later kwam België erbij. Vandaag de dag rijden de tien bestelwagens van Bloomer drie keer per week in half Nederland, België en Duitsland.