Met een nieuwe uitstraling tracht Kom in de Kas vooral 20- tot 40-jarige stedelingen te bereiken. Verder wordt gepoogd het evenement breder te trekken door ook keten- partners erbij te gaan betrekken. „Nogal wat uitdagingen die niet van de een op de andere dag zijn gerealiseerd”, aldus landelijk voorzitter René van Dop.
In 2020 lanceerde de landelijke commissie van Kom in de Kas een geheel nieuwe huisstijl om de vernieuwende ideeën te ondersteunen. Alleen ging editie 2020 door corona niet door. Ook de edities 2021 en 2022 ondervonden veel hinder van de pandemie; in 2021 konden bezoekers alleen digitaal een kijkje nemen in de kassen en in 2022 vond het evenement drie maanden later dan normaal plaats en veel kleinschaliger.
Drie jaar later krijgt de vernieuwde Kom in de Kas een herkansing. Voorzitter René van Dop kan na de gedwongen adempauze niet wachten weer een ouderwetse fysieke editie mee te maken. Om extra aandacht op de komende editie te vestigen, is op Valentijnsdag de aftrap gedaan met het thema ’Groene liefde’.