De bekende boerenhortensia met zijn bolvormige bloemen is veruit de bekendste en meest geteelde tuinhortensia. Dat is ook zo bij de planten die in een paarse pot via het consumentenmerk Forever&Ever de markt op gaan. Teler Rob Jonkers is mede-eigenaar van het merk. Het merk waarvoor nu reclame wordt gemaakt op de landelijke radio en televisie.
Misschien heb je dit gehoord in het reclameblok van de NPO op radio en televisie? Een vrouwenstem die zegt ’De tuinhortensia van Forever&Ever maakt meer bloemen. Dus langer genieten.’ Een man reageert: ’Da’s leuk voor Moederdag’, waarop de vrouw vervolgt ’te koop bij je tuincentrum. Herkenbaar aan de paarse pot’. Een spotje van 10 seconden. In de aanloop naar Moederdag kwam het dagelijks voorbij. „De tekst is na die dag uiteraard aangepast, maar de paarse pot en het doorbloeien bleven we benoemen”, vertelt Rob Jonkers van kwekerij Jonkers Elshout. Hij is samen met Maikel Loots sinds 2014 eigenaar van het merk Forever&Ever in Europa. Op de kwekerij in het Brabantse Elshout ligt de nadruk op Hortensia Forever&Ever, tuinhortensia’s die bloeien op één- en tweejarig hout.