Vorige

Sectorpromotie BBH tegen negatieve beeldvorming sierteelt

Beeld
Bloemenbureau Holland

Vrijdag 28 oktober trapte Bloemenbureau Holland (BBH) een imago-campagne voor de sierteelt af in grote Nederlandse dagbladen. BBH start met sectorpromotie omdat er vanuit de samenleving een brede roep is om meer informatie en duidelijkheid over de duurzaamheid van sectoren en organisaties. Dit geldt ook voor de sierteeltsector.

De advertenties vragen aandacht voor de sierteeltsector en de mensen die er in werken, voor kenmerkende aspecten en de waarde die de sector Nederland biedt. BBH noemt het een ingetogen, algemene advertentiereeks.  Een opstart van een dialoog die iedereen in de sierteeltsector zelf verder kan invullen en voortzetten in contacten.

„BBH is gewend om richting de consument te communiceren. Het is goed dat BBH het initiatief neemt. Maar uiteindelijk moeten we het wel met de sector doen”, zegt Arthur Schiphorst, corporate communicatie BBH. „Wij zijn niet de woordvoerder van de sector. Wij hebben een verbindende rol.”  

Meer naar buiten toe

Vrijdag verschenen de eerste uitingen in de Telegraaf, Volkskrant, Trouw en het AD. Daarna volgen nog enkele plaatsingen in november. De vier advertenties gaan met steeds wisselende alinea’s kort in op een aspect van de sierteeltsector: de economische kracht, het innovatief en verduurzamend karakter, dichtbij en met Nederland verbonden en de opgebouwde kennis door de hele keten. De veelzijdigheid en de waarde van de sector voor Nederland is onvoldoende bekend. De campagne is een start van sectorpromotie. Komend jaar treedt de sierteelt veel meer naar buiten toe.

Het idee voor sectorpromotie is na de zomer ontstaan. Vanuit verschillende kanten in de sector kwam de vraag aan BBH op om meer aandacht te besteden aan verhalen over de sector.  Schiphorst noemt het idee niet reactief, maar proactief omdat het niet reageert op incidenten als de uitzending van Lubach, maar op een trend. Schiphorst: „Er is een algemene trend dat de sector steeds vaker wordt aangesproken op haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Die trend is al langer gaande. Er komt een moment dat we zelf het heft in handen moeten nemen, dat is nu gebeurd.”

BBH deed niet eerder aan sectorpromotie. Ze gaat ook door met collectieve productpromotie.

Afgelopen zomer gaf BBH directeur Yvonne Watzdorf in de Bloemisterij haar visie op sectorpromotie. Dat artikel lees je hier.

Vakblad voor de Bloemisterij 22, 2022

Gerelateerde content

Abonneer
Laat het weten als er

Blijf op de hoogte
met wekelijkse updates!

Selecteer categorie(en):
Registreren

Selecteer een de demo en krijg vijf dagen gratis toegang tot PlatformBloem.

Onbeperkt gebruik maken van PlatformBloem?
Bekijk de mogelijkheden.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Al een account?
Inloggen

Log hier in met uw account van het Vakblad voor de Bloemisterij, van Greenity of van Bloem&Blad.

Heeft u een abonnement op het Vakblad voor de Bloemisterij, Greenity, Bloem&Blad of Floribusiness, maar geen account?
Neem contact met ons op.

Sluit venster
  • Feedback ontvangen wij al te graag!

Sluit venster