Op 6 juni is de nieuwe promotiecampagneLelie gelanceerd tijdens de Dutch Lily Days. Met de lancering van de campagne ‘Not grown te be subtle’ geven de broeiers via hun promotiecollectief Love for Lilies vorm aan het spraakmakende karakter van lelie. Het moet ervoor zorgen dat de bloem top of mind blijft bij de handel.
De lelie is een belangrijk en onmisbaar product in het bloemenschap, vinden de telers van de bloem unaniem. „De lelie is net als champagne”, vertelt voorzitter van de promotiecommissie Raymond Vijverberg namens de FPC lelie van Royal FloraHolland. Hij typeert de lelie als ’heerlijk rebels’ en daarom kampioen in het maken van een onvergetelijke indruk. „Met de boodschap ‘Not grown to be subtle’ raken we de juiste snaar. Het sprankelende karakter en de grootse verschijning van de lelie vraagt om een spraakmakende aanpak. Daarvoor heeft marketingbureau Concept Factory samen met de promotiecommissie een nieuwe campagne ontwikkeld. We laten de komende drie jaar zien waarom de lelie niet subtiel is. Hij is groots in bloei, kleur, geur en assortiment.”