De Mechanisatiebeurs gaat verhuizen naar de Vanzantenhal in Nieuw-Vennep. Dat heeft het bestuur van de Stichting Mechanisatie Tentoonstelling Bollenstreek (SMTB) besloten. De nieuwe plek is een stuk goedkoper dan het EXPO Greater Amsterdam in Vijfhuizen en slechts tien kilometer verderop . Bovendien kunnen bezoekers er gratis parkeren.
Hans Guldemond, secretaris/penningmeester van de stichting heeft de locatiewijziging laten weten in een mail naar alle standhouders en oud-standhouders. Hij licht toe dat de keuze is gebaseerd op een enquête. Die werd dit jaar na de editie in Vijfhuizen gehouden onder alle standhouders.
Guldemond geeft aan dat na de beurseditie van 2025 het signaal van standhouders al steeds luider werd: „Ze vinden de beurs steeds prijziger worden. Sommige standhouders zijn om die reden al eerder afgehaakt, sommige anderen namen om die reden een kleinere stand. Beiden geeft een verschraling van de tentoonstelling. Dat wil je niet. Met deze stap zetten we in op een toekomstbestendige doorontwikkeling van het evenement, met meer mogelijkheden voor zowel standhouders als bezoekers.”
